I visited my aunt today. She has helped me to make my unique and stylish winter coat. To thank her, I knit Knitty's Branching out. I can't remember what the yarn was and I've lost the lable, but it's 100% Finnish wool anyway, knit with 3,5mm needles. My first lace work ever. I'm quite pleased with the way it turned out. My aunt is blond with fair skin and I think hot pink suits her quite well. She liked the colour too.My aunt's son, my cousin that is, is going to have a baby soon. I knit a little baby bonnet for them. It's knit in Novita wool with 3mm needles. The pattern was in the yarn lable and it was also recently published in Pirkka-magazine. I used some white stash yarn for the flowers and added a few beads too. The bonnet is modelled by my precious Ugly doll -toy:)
---Kävin sukuloimassa tädin luona tänään. Hän on auttanut minua ompelemaan persoonallisen ja tyylikkään (ja halvan) talvitakin. Kiitoksena siitä kudoin hänelle Knittyn Branching out -huivin. En muista mitä käyttämäni lanka oli, muta suomalaista täyttä villaa kuitenkin. Kudoin huivin 3,5mm puikoilla. Se on ensimmäinen pitsi jonka olen kutonut ja olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Tätini on vaalea ja mielestäni fuksian punainen sopii hänelle. Tätikin tuntui tykkäävän väristä.

Tädin poika, toisin sanoen serkkuni, saa pian vauvan.
Kudoin heille vauvamyssyn luonnonvalkoisesta Novita woolista 3mm puikoilla. Ohje löytyy sekä langan vyötteestä että joku aika sitten ilmestyneestä Pirkka-lehdestä. Käytin valkoisia jämälankoja kukkiin ja lisäsin muutaman pienen helmenkin (toivottavasti eivät päädy vauvan suuhun). Mallina toimii ihanainen Ugly doll -lelu:)





No comments:
Post a Comment